Zrealizowane kursy e-learningowe przez uczniów Cechu

Aktualności

  • Dodano: 2022-11-28

Zrealizowane kursy e-learningowe przez uczniów Cechu


Zrealizowane kursy e-learningowe przez uczniów Cechu

W ramach projektu “Czas zawodowców BIS – zawodowa Wielkopolska” (CZBIS) uczennice i uczniowie kształcący się w zawodzie stolarz oraz mechanik pojazdów samochodowych mieli możliwość skorzystania z kursów, których celem było doskonalenie umiejętności, a także przygotowanie do egzaminu czeladniczego.

 

Szkolenia z zakresu kursów na platformie e-learningowej kierowane były do cechów rzemiosł z terenu województwa wielkopolskiego, które zawarły czterostronne porozumienia (Województwo Wielkopolskie - Politechnika Poznańska - Wielkopolska Izba Rzemieślnicza - cech rzemiosł) na rzecz realizacji Projektu w zakresie wsparcia cechów rzemiosł zaangażowanych w proces kształcenia dualnego dla uczennic i uczniów.

 

 

 

W ramach kursów dla zawodów stolarz i mechanik pojazdów samochodowych zostało przygotowanych po 10 tematów odpowiadających tematom egzaminacyjnym obowiązującym na części ustnej i pisemnej egzaminu czeladniczego.

Tematy składały się z modułów informacyjnych, prezentacji, aktywności zewnętrznych, wzorów dokumentów, testów, quizów, pytań kontrolnych i interakcji. Materiały zostały opracowane zgodnie z dostępnością cyfrową dla osób ze szczególnymi potrzebami.

 

W strukturze szkoleń zawierały się poszczególne elementy, które odpowiadały za odpowiednie dopasowanie materiałów do możliwości uczennic i uczniów.

 

Opis struktury szkoleń:

 

  1. Test wejściowy - składający się z 30 pytań zamkniętych i 1 pytania otwartego, pozwalał na dobór materiałów szkoleniowych do indywidualnych potrzeb uczennicy i ucznia danego cechu.
  2. Temat obowiązkowy - po rozwiązaniu testu wejściowego, uczennice i uczniowie otrzymywali dostęp do tematu obowiązkowego “Podstawowe przepisy prawa pracy” oraz byli zobowiązani do jego wypełnienia bez względu na wynik w teście wejściowym.
  3. Pozostałe tematy - były wskazywane drogą mailową przez zespół metodyków, na podstawie wyników testu wejściowego.
  4. Test wyjściowy - po ukończeniu wszystkich wymaganych aktywności, uczennice oraz uczniowie uzyskiwali dostęp do testu wyjściowego, składającego się z 30 pytań zamkniętych, pozwalającego na weryfikację wyniku szkolenia uczennicy i ucznia.
  5. Wszystkie tematy - zostały wyświetlone po rozwiązaniu testu wyjściowego -  zarówno te ukończone jak i te wcześniej niewidoczne.

Głównymi korzyściami dla uczennic i uczniów, korzystających z udostępnionych kursów było doskonalenie umiejętności, przygotowanie do egzaminu czeladniczego oraz podjęcia pierwszej pracy, a także samorealizacja. Ukończenie szkolenia potwierdzone zostało zaświadczeniem.


Najnowsze informacje

ZDROWYCH SPOKOJNYCH ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA

ZDROWYCH SPOKOJNYCH ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA

Czytaj więcej

Zamrożenie cen prądu dla firm

Zamrożenie cen prądu dla firm do 30 listopada

Czytaj więcej